Aquesta tercera setmana va dels principis psicopedagògics del aprenentatge significatiu:
Segons el que he pogut llegir en el llibre de Zabala han pogut desenvolupar teories constructivistes que tenen que succeir perquè es donga l’aprenentatge.
Entre diversos autors han pogut reconèixer diferents principis psicopedagògics, com ara:
1) Esquemes de coneixements i coneixements previs:
Aquest principi ens parla de el que l´alumne sap representar i que ell mateix es capaç de modificar aquest mateix principi al llarg del temps i que això duu a nous aprenentatges.
2) Vinculació profunda entre els nous continguts i els coneixements previs:
Aquest principi s´estableix entre l´aprenentatge substantiu i no arbitrari, el que ja formava part del alumne i el nou aprenentatge i això te sentit quan l´alumne aconsegueix treure conclusions.
3) Nivell del desenvolupament:
Aquest principi es el coneixement de establir el coneixement adquirit junt amb el coneixement que adquireix.
4) Zones del pròxim desenvolupament:
Aquest principi va de el que l´alumne sap i ell mateix vol saber.
5) Disposició per l’aprenentatge:
Altra principi es la intervenció entre l´equilibri personal, interpersonal i social.
6) Significatividad i funcionalitat:
Aquest es un principi significatiu, es a dir que l´aprenentatge te un significat per l´alumne.
7) Activitat mental i conflicte cognitiu:
Altre principi es necessari desargollar una activitat mental perquè es faci possible la valoració de coneixements.
8) Actitud favorable, sentit i motivació:
Aquest principi ens parla del aprenentatge significatiu, es el que com dirien els pedagogs “motivació intrínseca”.
9) Autoestima, autoconcepte i expectatives:
Aquest altre principi parla de tot allò que s’interposa amb la ensenyança, com arè; el mestre, els companys i l’escola.
10) Reflexió sobre el propi aprenentatge:
Metacognició,
Aquest principi es capaç de reflexionar sobre el propi aprenentatge fent així mes facils els nous aprenentatges.
Cal destacar el que diria Piaget com a conflicte cognitiu:
“Es el que l´alumne questine les seves idees com pas previ a la construcció de significats”.
En aquesta imatge podem veure com els nens han set capaços de construir uns estels lluminosos el que arè han de fer trobar-li una funció.
Ni va haver que el van posar a dalt de l’abret de nadal i ni va haver que el van fer servir de serbillete inclòs les nenes su posaven de braçalet nomes sortint per la porta de l’escola.
Tinc que dir que això va ser una activitat que els vaig preparar jo per als companys del meu fill.
L´activitat va ser tot un èxit van quedar fascinats!
No hay comentarios:
Publicar un comentario