lunes, 12 de noviembre de 2012

QUINTA SETMANA

La LOGSE incorpora una estructura de currículum obert i flexible, la qual s'ha de anar formant a mesura que passa el temps i es van ampliant les competències.
Es diu com ha currículum de mínims, on pots modificar els continguts però mai en pots llevar res.
El bon mestre, es el mestre que sap treballar el currículum; es el mestre que no segueix el llibre el que dona eines als seus alumnes perquè aprenga a aprendre. Començam a tenir mestres competents, el que passa es que moltes vegades el mestre es basa amb el que diu el llibre i no amb la seva pròpia reflexió i per això tornam ha tenir mestres de retallar i aferrar, tornam altre vegada enrrera.
Per ser un mestre amb un concepte curricular ven clar, hem de tenir en compte que aprendre es construeix a partir del propi coneixement de l'alumne, llavors podem canviar la llei tant com vulguem que nosaltres seguirem sent bons professionals.
http://www.youtube.com/watch?v=PcZFR8e1Pcc&feature=player_embedded

http://www.congresodea.com/#!vstc7=ponentes
Ens referim ha currículum ocult quan el missatge que emitim als nostres alumnes esta amagat; per exemple:
  • Quan un nen es taca: diga-li ha la mare que el faci net. Missatge sexista.
  • Quan un mestre entra a la classe cridant: silenci!. Si no volem que els nens cridin perquè la mestre entre cridant?
  • Quan un pare li diu al seu fill no a algor i després ho fa ell: el nen no entén perquè el pare ho fa i ell no ho pot fer.
  • Quan un nen ha casse mossega i cau en gracie, cuan arriba a l'escole entenen que allò que era tan graciós a case a l'escole es une mala conducte.
Per això em de anar molt enseny, perquè el llenguatge es un element crític molt potent, i em de ser conscients d'allò que estam treballant i de la manera que ho transmitim, perquè els nens aprenen del teu propi model.




BUSCA UN BON EQUILIBRI, PER PODER OBTENIR ELS MILLORS RESULTATS.

FRASE.mp3

No hay comentarios:

Publicar un comentario