martes, 9 de octubre de 2012

Primera setmana


 Introducció


 La evolució de l´escola i com canvien els mestres i esl alumnes: · L´escola que tenim avui encara no esta suficienment evolucionada, tenim una escola de s.XIX al s.XXI, encara que ja hi hagi molts de mestres que estiguen evolucionant molt amb les noves tecnologíes. Hi ha mestres que encara veuen l´ensenyament com l´escola tradicional pero si volem que això cavii i que l´escola tradicional torni a ser una escola moderna, hauríem d´oferir als nens les eines suficients, perque puguin cercar ells mateixos els seus propis coneixemnts i així deixar de ser el mestre el que ho sap tot i l´alumne que no en sap res.





 La evolució de l´escola: Fà molt de temps l´escola era només un complement cultural pels que s´ho podien permetre, però amb el desenvolupament industrial es necesitava que les persones sapiguesin llegir i escriure, per això es va formar l´escola per masses com van veure que no obtenien suficienment resultats, es plantja l´escola obligaroria per a tots els nens, després de la segona Guerra Mundial.(AMPLIAR) Aquestes escoles obligatoria hauría de servir per ensenyar als nens, encara que l´únc que va fer es remarcar les diferències i ser une escola repetitiva. També coneixem l´escola tradicional o transmisiva que l´alumnat no sap res i el profesor ho sap tot, aquest veu a tots els alumnes per igual, per tant tots saben el mateix perque comencen de zero, i no en fan ni cas dels coneixements adquirits a l´exterior. Així dáquesta forma els nens s´aprenien uns coneixements que després no els sabien dur a la realitat. El que podem fer davant tot això, rompent amb les escoles tradicionals i acadèmiques, hauriem d´elaborar un projecte nou educatiu, en el qual s´oferisin experiències fora de l´escola, i no només avaluades per uns exàmens i unes evaluacions finals sinó que també les experiències viscudes fossin coneixemnts adquirits, per així donar resposta als enfrontaments de la vida a les necessitats. Formant aixì una escola constructiva amb les eines necessàries que ens proporcionen els mestres. Garantitzant aixì que cada alumne pugui asolir els coneixements mes alts. Així el que fem és revolucionar els programes, els mètodes, etc... . Aquest tipus d´escola creu que la diversitat dels nens es que saben no com ho saben. A mes, a més es una escola oberta, que accepta tot allò que el nen dugui aprés de l´exterior, i fá que els nens aprenen a fer grups per desenvolupar treballs de classe, així d´aquesta forma permetre que els nens debateixin entre ells per posar-se d´acort en com fer el treball. Això es un clar exemple que tenim a la realitat i al dia, dia. Opinió personal: El que jo penso de tot el que em pogut veure tant en els llibres d´en Zabala i d´en Tonucci es molt sensill per jo la nova escola que estem intentan formar es molt apropiada per el s.XXI encara que jo soc de les que l´ensenyament la faria mixte. Utilitzaria tant noves tecnologies donant les eines adequades als meus alumnes com també els faría traballar amb alguns llibres fitxes, o en aquell moment, necesitesin els meus alumnes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario